február 01, 2007

Hány percbe kerül Új Zélandon egy kiló kenyér?

Találtam ezt a cikket az Indexen.
Gyorsan utánaszámoltam én is, megnéztem egy pár statisztikát, és íme, amire jutottam:

Új Zélandon (erre sajnos nem találtam Auckland specifikus statisztikát) 10 és fél percet kell dolgozni egy kiló kenyérért.
Az aktuális, Új Zélandra vetített nettó átlagórabér 16,65 dollár, egy kiló kenyér ára: 2,95 dollár.

A cikkben felsorolják az inkriminált városok egy főre jutó GDP-jét.
Találtam aucklandi adatot, ami szerint a nemzeti GDP összességéből 34%-ot termel Auckland.
Ez tavalyi számokon: a teljes GDP tavaly 95 milliárd USA dollár volt, aminek a 34%-a 32,3 milliárd dollár. Ha az aucklandi régió 1,215,000 lakosára vetítjük, akkor ez 20,511 euró/főt jelent.
Ez nagyjából annyi, mint Budapesté.

Az átlagos évi munkaidőre nekem 1775,6 óra jött ki; ez átlagosan heti 38,6 óra (persze levontam a munkaszüneti napokat és az éves szabadságot). Idéntől már évi 20 nap fizetett szabadság jár Új Zélandon.

Az átlagos fizetések összehasonlításán azért megdöbbentem egy kicsit.
A statisztikák szerint Új Zélandon 34,634 dollár az éves nettó átlagjövedelem, ami euróba átszámolva: 18,529.
Nem számítottam rá, hogy a felsorolt nagyvárosok közül, csak Londonban keresnek többet, mint nálunk - ez igazán meglepett.

Aucklandben egy átlagosnak számító, három hálószobás ház havi bérleti díja 770 euró. (Heti 360 dollárral számoltam, ezt adja ki, ha átlagolom a különböző városrészeken uralkodó árakat.)

2 megjegyzés:

  1. hehe...
    ez a nettó fizu magyarországon ma havi 712800 Huf -os bruttó fizetés esetén jön ki
    De itt nem is 392huf egy kiló kenyér-akkor még komolyabb gondok lennének...

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok "kiwi magyarok"!
    véletlen találtam rá erre azodalra, és néhány megjegyzésem van az árakhoz.
    Tájékoztatásul néhány adat:
    1 kg kenyér 150-től 350 ft-ig. (minőségtől és bolttól függő!!)
    1l 95-ös benzin 285-től 300 Ft-ig (benzinkúttól függ)
    1l tej 200 Ft (1,5%-os zsírtartalom)
    A netto átlagjövedelem kb.:85000 huf
    Ezek alapján ki lehet számolni, hogy itthon a legtöbb család túlélőművész, és szükséges a "feketemunka"!
    Egyébként jó az oldal!
    Ha közvetlen választ kíván küldeni valaki: sanya@fbi.hu -ra megteheti.
    Sziasztok: Sanya

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.