május 19, 2009

Elismert végzettségek

Amíg a múltkor a rossz hír hozójaként nem voltam boldog, hogy a bevándorlási ügyekben beállt változásokról kell hírt adnom, úgy most örülök – igazán nagy lépés történt, ami megkönnyíti és főleg olcsóbbá teszi a bevándorlást.
Május 25.-vel 74 magyar felsőoktatási intézmény felkerült az Elismert Végzettségek listájára (Recognised Qualifications) így a Képzett Bevándorlás metódust választóknak nem kell az NZQA-val minősíteniük a diplomájukat, ha az alábbi listában szereplő intézménynél szerezték azt, az évjáratban feltüntetett évben, vagy később. Az NZQA minősítés híresen lassú, nyögvenyelős és főleg drága volt, így ennek az elmaradása igazán nagy segítség.
A listát az Immigration honlapjáról másoltam, bizonyos helyeken egyszerűsítettem, ezért kérlek, tekintsétek csupán tájékoztató jellegűnek. A hivatalos pdf-et, itt lehet letölteni, a Magyarországra vonatkozó információk az 54 oldalon kezdődnek.


Magyar végzettségNZ MinősítésPont
Fõiskolai OklevélLevel 750
Alapfokozat / Alapképzés (Bachelor degree)Level 750
Egyetemi Oklevél (5 year program)Level 850
Egyetemi Oklevél (1 year short-cycle)
Follows an undergraduate or first diploma or degreeLevel 850
Egyetemi Oklevél (2 years short-cycle)
Awarded only by universitiesLevel 950

Mesterfokozat / Mesterképzés (Master degree) (1 year)Level 850
Mesterfokozat / Mesterképzés (Master degree) (2 years)Level 950
Candidatus Scientiarum (CSc)
Awarded by State Committee for Scientific degrees
or
Doctor Scientiarum (DSc)
Awarded by State Committee for Scientific degreesLevel 1050


Egyetem/FőiskolaÉvjárat
Andrássy Gyula Budapesti Német Nyelvű Egyetem, Budapest2006
Budapesti Corvinus Egyetem2004
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem n/a
Debreceni Egyetem2000
Debreceni Református Hittudományi Egyetem1998
Eötvös Loránd Tudományegyetemn/a
Evangélikus Hittudományi Egyetem, Budapest1998
Kaposvári Egyetem2000
Károli Gáspár Református Egyetem, Budapest1993
Közép-európai Egyetem, Budapest2005
Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, Budapest1971
Magyar Iparművészeti Egyetem n/a
Magyar Képzőművészeti Egyetem, Budapest n/a
Miskolci Egyetem1990
Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Budapest n/a
Nyugat-magyarországi Egyetem, Sopron2000
Országos Rabbiképző-Zsidó Egyetem, Budapest2000
Pannon Egyetem, Veszprém2006
Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Budapest1999
Pécsi Tudományegyetem2000
Semmelweis Egyetem, Budapest n/a
Széchenyi István Egyetem, Győr1968
Szegedi Tudományegyetemn/a
Szent István Egyetem, Gödöllőn/a
Színház-és Filmművészeti Egyetem1965
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem, Budapest1999
A Tan Kapuja Buddhista Főiskola, Budapest1999
Adventista Teológiai Főiskola, Pécel1999
Állami Balett Intézet 1990-1995
Általános Vállalkozási Főiskola1996
Apor Vilmos Katolikus Főiskola, Vác2006
Baptista Teológiai Akadémia, Budapest2000
Bhaktivedanta Hittudományi Főiskola, Budapest2006
Budapest Kortárstánc Főiskola2003
Budapesti Gazdasági Főiskola2000
Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola2000
Budapesti Műszaki Főiskola2000
Dunaújvárosi Főiskola1999
Egri Hittudományi Főiskola1999
Eötvös József Főiskola, Baja1998
Esztergomi Hittudományi Főiskola1999
Eszterházy Károly Főiskola, Egern/a
Gábor Dénes Főiskola, Budapest2006
Győri Hittudományi Főiskola1998
Harsányi János Főiskola, Budapest2001
Heller Farkas Gazdasági és Turisztikai Szolgáltatások Főiskolája, Budapest1999
IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola, Budapest2006
Károly Róbert Főiskola, Gyöngyös2003
Kecskeméti Főiskola1997
Kodolányi János Főiskola, Székesfehérvár 2000
Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola, Debrecen1996
Magyar Táncművészeti Főiskola, Budapest1998
Magyar Testnevelési Főiskolauntil 1990
Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Tatabánya1999
Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelő Intézete, Budapest2005
Nyíregyházi Főiskola2006
Pápai Református Teológiai Akadémia2000
Pécsi Püspöki Hittudományi Főiskola1999
Pünkösdi Teológiai Főiskola, Budapest1999
Rendőrtiszti Főiskola, Budapest1999
Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola, Budapest1999
Sárospataki Református Teológiai Akadémia2006
Sola Scriptura Lelkészképző és Teológiai Főiskola, Budapest2000
Szegedi Hittudományi Főiskola1998
Szent Atanáz Görög Katolikus Hittudományi Főiskola, Nyíregyháza1998
Szent Bernát Hittudományi Főiskola, Zirc1998
Szent Pál Akadémia, Budapest1999
Szolnoki Főiskola1998
Tessedik Sámuel Főiskola, Szarvas2006
Tomori Pál Főiskola, Kalocsa2003
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola1998
Wekerle Sándor Üzleti Főiskola, Budapest2006
Wesley János Lelkészképző Főiskola, Budapest2000
Zsigmond Király Főiskola, Budapest2006

10 megjegyzés:

  1. Kalfa, akkor mehetek a papírommal ha egyszer úgy alakul...

    off: csak úgy tűnik vagy tényleg szélesebb lett a blog? (fizikailag :))

    VálaszTörlés
  2. Csanád, ez tényleg nagyon jó hír! Köszönet érte, hogy kikutattad és megosztottad velünk!

    Oltári mód örülök neki, hogy rajta van az én sulim is, és a dátum is stimmel! :o)

    Most pedig némi butaságról teszek tán tanúbizonyságot, de őszintén megvallom, nekem még mindig nem világos a bevándorlási adminisztráció: ez a hír hozzájárulhat ahhoz, hogy esetleg még job offer előtt kapjak WP-t? Vagy azt felejtsem el, helyette a job offer birtokában könnyebb lesz a vízum megszerzése? Esetleg a skilled migrant kategóriába kapok annyi plussz pontot, hogy már oké is lehet a dolog?

    VálaszTörlés
  3. Hat persze, hogy nincs rajta az en foiskolam. Miert is lenne ugye.

    Bar arra kivancsi lennek mi alapjan valasztjak be erre a listara az intezmenyeket. Melyik varost sikerul megtalalni a terkepen? :)

    VálaszTörlés
  4. Az n/a mit jelent? Mindegy, hogy melyik evben vegzett az ember?
    Nem volt az NZQA lassu, szerintem nagyreszt azon mult, hogy az otthoni intezmeny milyen gyorsan valaszolt nekik.

    VálaszTörlés
  5. N/A-val sztem arra céloznak, hogy mindegy mikor végeztél, ha a 1855-ben akkor azt is elfogadják :)

    VálaszTörlés
  6. Tomi: direkte lett nagyobb, 660-ról 800-ra vettem a szélességet a css-ben.
    Egyébként meg tudod, hogy mi örülnénk a legjobban, ha jönnétek.

    MartinIsti: hamarosan komplett blogbejegyzésben tisztázom majd a kérdésed; elöljáróban annyit, hogy work-permit csak job-offer után jár.

    Racs: töltsd le a pdf-et és nézd meg. Nehezen tudom elképzelni, hogy nincs rajta a főiskolád, szerintem nagyjából 30-al több intézmény szerepel rajta, mint érdemes volna.


    Hobe: n/a azt jelenti, hogy bármikor szerezted ott a diplomád, az érvényes.

    VálaszTörlés
  7. Heheeeee, Pécsi Tudományegyetem... Én is ott végeztem 2 éve :p

    VálaszTörlés
  8. Örülök, hogy újra itt vagy, annak meg különösen, hogy ilyen infókat osztassz meg velünk. Ui: Hajrá Pécsi TE :) És Level 9. Tényleg köszi az infóért :)

    VálaszTörlés
  9. Nekem ez a szintezés kicsit magas. Igazából fogalmam nincs, mit hívunk mi mesterképzésnek. Úgy tudtam, hogy a főiskola utáni egytemi kiegészítőt, ami általában 2 éves. De az meg miért érne többet, ha valaki egyből egytemre iratkozik, és egyből egytemi szintű diplomája lesz 5 év alatt.
    Gondoltam rá, h mi lenne, ha NZ szereznék doktorit :p Kósza gondolat volt, de ki tudja... Az egyetemi végzettségem is kósza gondolatból lett valóság.

    VálaszTörlés
  10. Na, akkor még jó a szemem valamennyire, 140 pixel is feltűnik :)

    Egyébként még ez is lehet hogy egyszer csak szedjük a sátorfánkat és megyünk...

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.