március 26, 2007

Bevándorlás

Jó régóta tervezem már, hogy összeszedem és megírom a bevándorlási törvényeket, tudnivalókat. Rohadt egy melónak ígérkezett, tekintve sokrétűségét, ráadásul sehogy sem tudtam megfogni, hogy igazán könnyen érthető, feldolgozható olvasmány legyen.
Szóval húztam halasztottam a dolgot, és a jegyzeteim szépen sorban gyűltek a befejezetlen postjaimat tartalmazó mappában, mígnem a minap véletlenül rábukkantam, hogy Ilap már megtette ezt helyettem.
Szóval, amit mindig is tudni akartatok a bevándorlási törvényekről és szabályokról: ide kattintva olvasható.

Ha elolvassátok, láthatjátok, miért írtóztam nekiülni: nemcsak olvasva látszik roppant bonyolultnak, megírni még undokabb mókának tűnik.

A dologhoz két megjegyzést fűznék:
1. Ilap rövid összefoglalója után talán jobban érthető, hogy én miért ajánlottam a bevándorlási ügynököt.

2. Ennyire azért nem súlyos a helyzet mégsem. Nagyon leegyszerűsítve - és a ló túloldalára átesve - azt is mondhatnám, hogy össze kell pakolni, jönni, és aki valóban nagyon-nagyon akar, az tényleg le tud telepedni Kiwilanden. (Kivétel: képzetlen, tapasztalatlan, tartósan beteg vagy büntetett múlttal rendelkezők.)

28 megjegyzés:

  1. Szia.
    Ezeket elolvasva lenne esélyem kitelepülni talán ha fölvennéd velem a kapcsolatot mailban az jó lenne.
    Köszi.
    Üdv.
    zstzs@citromail.hu

    VálaszTörlés
  2. (Ide miert irhatok barmilyen neven, Ilaphoz meg csak google accounttal?) Eleg korrekt az osszefoglaloja, de meg lehetne kiegesziteseket, pontositasokat fuzni hozza. Gondoltam, hogy fel lehetne a 'magyarok' oldalra ilyesmit tenni, de akkor a bev. ugynok bizniszenek lottek..
    En meg mindig kotom az ebet a karohoz: aki a leirt felteteleknek megfelel, annak nincs szuksege ugynokre, aki meg nem, annak egy ugynok sem tudja elintezni. (bev. ugynok ferje szerint egy jo ugyved sok-sok ezer dollarert meg egy buntetett eloeletut is be tud esetleg hozni, de gondolom garancia nincs ra..)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Anonymus,

    Most szögezzük le, nem veszem fel veled a kapcsolatot.
    A látszat ellenére sem vagyok az új-zélandi kormány toborzója, sem pedig bevándorlási ügynök.

    Egyszerű Új Zélandra települt magyar blogger vagyok, aki szeretne A BLOGJÁBAN KÖZÖLT INFORMÁCIÓKKAL segíteni mindenkit, akit érdekel Új Zéland, vagy az új-zélandi kivándorlás.

    Ha a blogomat olvasván arra jutottál, hogy itt a helyed, és minden esélyed megvan, akkor örülök: a blogom célt ért, sikernek könyvelem el.
    Itt az ideje, hogy vagy bevándorlási ügynökhöz fordulj, vagy csomagolj és gyere.

    Nyilván nem ér téged meglepetésként, ha elárulom, számtalan segítségkérő levelet kapok, és még az udvariasabbakra és szimpatikusabbakra sem mindig marad időm válaszolni.
    Munkám van és magánéletem, ez utóbbiból csípek le szabad órákat a bloggolásra - sajnos minden wannabe bevándorlóval nem tudok foglalkozni.

    Hobe: már egy ideje töröm a fejem, hogy felrakjak egy wikit a magyarok oldalra, de eddig nem találtam más közreműködőket, akik hajlandóak lennének a tartalom gyártásra. Egyedül meg nem akkora fun.
    Talán ha Te, Andi, Ilap beszálnátok...:)

    A bevándorlási biznisznek nem hiszem, hogy az információ szabadsága lőne: valaki vagy óvatos (lusta), mint mi, és akkor kifizeti az ügynököt, vagy van vér a pucájában, és akkor sem fizet, ha nincs tisztában a lehetőségekkel.

    VálaszTörlés
  4. Hobenek: Bocsika en hibam, hogy nem lehetett - eddig - Anonymous-kent kommentet kuldeni. Korrigalva.:)

    VálaszTörlés
  5. ilap: Ti mar itt vagytok, vagy hol tart az ugy?

    VálaszTörlés
  6. Ilap nincs itt, feladta a dolgot.
    Ennyit a dolog egyszerusegerol.

    VálaszTörlés
  7. vagy megsem. Ki tudja? csak O.

    VálaszTörlés
  8. anonymousnak: Felveszem a labdat.:)
    Nem adtuk fel, megyunk.:)
    hobenek: Nekem julisura a csaladnak meg augusztusra van meg a jegy. Megyeget minden a tervezett modon, csak ugye vannak kotelessegeink itthon es egyeb elintezni valonk.

    VálaszTörlés
  9. Kontraszelekció...

    VálaszTörlés
  10. Ja, és:
    http://www.youtube.com/watch?v=sdUUx5FdySs

    VálaszTörlés
  11. Ok megértem ha nem írsz.
    De ha sikerül kijutni megkereslek:)
    Ezt veheted fenyegetésnek is:)
    És meghívlak valahova inni.:)

    VálaszTörlés
  12. Ja és inkább ilap beszámolója érdekel én is családostúl mennék, de én még gyerekcipőben járok hozzá képest sajna:(

    VálaszTörlés
  13. Menni mindenki akar, csak majdnem mindeki nyúl hozzá.

    VálaszTörlés
  14. Melesleg 5 nap és 5 óra múlva kezdődik a Luois Vuitton Kupa, és az Ameróka edényről még mindig nincs semmi...most nem azért...
    :-D

    VálaszTörlés
  15. > már egy ideje töröm a fejem, hogy
    > felrakjak egy wikit a magyarok oldalra, de
    > eddig nem találtam más közreműködőket,
    > akik hajlandóak lennének a tartalom
    > gyártásra. Egyedül meg nem akkora fun.

    Anno (~2006. nov.) en is keszitettem egy wiki-t, csak az a baj vele, hogy tonkrement a wincseszterem es ez miatt nem talalom azt az infot, hogy melyik Wikipediara is tettem fel (mivel azota ra se neztem).

    A tartalomjegyzek megvolt, de sajna tenyleg nem tudom, hogy hova is tettem, oregszem...:(
    Tartalmi reszek is vannak a tarsolyomban (eleg sok), de egyedul szerkeszteni tenyleg kilatastalan.

    A cime valami hasonlo volt:
    "Guide to work or residence in New Zealand". Csak a cime angol a tartalom magyar.
    Ha valaki megtalalja, akkor szoljon. Koszike.

    VálaszTörlés
  16. Az Amarica's cup az elozo gyoztes es a LV aktualis gyoztese kozotti meccs, ugyhogy Csanadnak meg van par napja osszehozni

    VálaszTörlés
  17. Hát persze, de amíg nem hívták Luois Vuitton kupának, addig Amerika Kupa selejtező volt a neve, úgyhogy ha akarom vemhes, ha akarom nem vemhes...
    :-)

    (Szerintem addig vár a dologgal, hogy a végén a mi postjainkból összekopipasztázza az ügyet)
    :-DDDDD

    VálaszTörlés
  18. Csanad - remeljuk az ar, amirol hirt adtak nem mosott el benneteket sem a blogiro kedvedet!(Ugy latszik jut mindenkinek a `goodiesbol`) Udv, VK

    VálaszTörlés
  19. Nem gondolnám, hogy feltétlenül nyúlság kérdése a menés v. nem menés.
    Borzasztó racionális kéne látni itthon, hogy mi a helyzet ott.
    Aztán el kell dönteni, hogy az ember elinduljon-e nejjel-gyerekkel új életet kezdeni, mert ez nem egyszerű döntés.
    Sőt, nem is csak pénzkérdés.

    NZ-nak megvan a magához való esze, nem véletlen, hogy ilyen a bevándorlási tv, az én szememben NZ vonzó élőhely, sokkal vonzóbb, mint itthon maradni :)
    De szegénynek nem megyek, az lehetek itthon is, a webes információszerzés (mégha Csanád és Hobe sokat segít is, amiért hálás is vagyok) nem ugyanaz, mint ott lenni.

    Azért családostul odamenni, körülnézni, elkezdeni állásra vadászni, ha nem sikerül, akkor hazajönni, egy autó ára kb.

    18-22 évesen nem menni nyúlság. harminc felett meg irdatlan sok gondolkodás és tervezés kell.

    Mi nagyon arrafelé orientálódunk, hogy megyünk, a pontjaink nem elegendőek a bevándorláshoz, tehát job offer kell, azt viszont ilyen messziről képtelenség szerezni. (ami amúgy érthető, ki adna egy joboffert egy ismeretlennek?)

    VálaszTörlés
  20. Kerdezzuk meg Ilapot: Neked van job offered, vagy abban bizol, hogy egy honap alatt talasz allast?

    VálaszTörlés
  21. Nincs offerem es egy honap sem biztos, hogy eleg az allast talalasra.
    Igaz, ez fugg attol, hogy az embernek mi is a szakmaja es azon belul is pontosan mit is csinal, azaz mennyire keresett odakint es fugg magatol az embertol is, de inkabb ne menjunk melyebben a temaba.

    Nekem az egy honap a lakasberlesre, autovasarlasra, az elore lebeszelt interjukra es egyeb dolgokra kell.

    Ha nem jon ossze semmi az elso honapban, akkor van meg 5 honapra eroforras. Utana usgyi haza.:)
    De, nehogy csak en elvezzem a 6 honap nyaralast, ezert a csalad is jon egy honappal utanam, ha van munkam, ha nincs.:) Ha, meg annyira nem tetszik nekem, akkor le is tudom fujni az egeszet mielott elindulnanak utanam. Igaz, ennek eleg keves a valoszinusege...

    Tudom, hogy nem olyan egyszeru ez az egesz, hiszen - egy vegletet szemleltetve - az egyik ismerosom is eladta uzletet felpakolta a csaladot es kiindult angliaba es - halalosan komolyan - negy nap mulva jottek haza.:( Lehetne errol filozofalgatni vagy elemezgetni, hogy miert is tortent igy, de - szerintem - nincs ertelme.

    Igaz, minden ember szeme elott van egy rozsaszin hartya az elindulas elott, csak az nem mindegy, hogy ez a hartya kinek milyen vastag, azaz mennyire is latja rozsaszinben a dolgokat es amikor meg kier, akkor dobben csak ra, hogy "Ur Isten! En nem erre gondoltam!".
    Szoval, valakinek sikerul, valakinek nem. Remelem nekunk sikerulni fog.
    Majd az ido meghozza a valaszt...

    VálaszTörlés
  22. Aki 4 napig bírja az nem is tudom mit akart vagy mit gondolt.
    Én szurkolok neked ilap és olvasom a bloggod!

    VálaszTörlés
  23. Egy tőkesúly:
    http://www.americascup.com/multimedia/images/img_traitees/2007/04/vm1j2017w_big.jpg

    VálaszTörlés
  24. Vajla, eltűnteember mostanában sosem vagy on-line.. mi a pákinc otthon?

    Jan_OS (the beast)

    VálaszTörlés
  25. Tegnap az AMcsik nyertek (BMW-ORA)
    A Kiwik (ETNZ) ötödiknek jöttek föl.

    Ma vajon mi lesz?
    2 perc a startig...

    VálaszTörlés
  26. Christcurben elő Andi blogjának nem tudja véletlenül valaki a címét?

    VálaszTörlés
  27. Hello!

    Én is sokat gondolkodok, tervezgetek, hogy nekivágjak Új-Zélandnak. Örömömre szolgált, hogy a blogodban rengeteg infót találtam erről. Jelenleg közalkalmazottként dolgozok a mentőknél és így közalkalmazotti fizum is van, emiatt szüleimmel lakom, még autóm sincs... Mivel nagyon lenyűgöztek Új-Zélandról látott képek, videók,s a te blogod, ezért is szívesen élnék ott. Véleményed szerint megéri anyagilag feladni jelenlegi helyzetemet?

    üdv:
    Néma Tamás
    newzealand@freemail.hu

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.