március 19, 2007

A Végzet-hegye nyugodt

Mt. Ngauruhoe - A Végzet-hegye

Természetesen az MTI és/vagy Index.hu munkatársainak megint nem sikerült rendesen tájékoztatni, vagy méginkább - a bulváros szenzáció fontosabb volt, mint a valóság.
Értem én persze, hogy jobban hangzik az "Iszapot okád a Gyűrűk ura krátertava", mint a valóság, de attól, hogy szürke, a tény tény marad.
A Mount Ruapehu nem a Végzet-hegye. A Gyűrűk Urában a Végzet-hegyének szerepében a Mount Ngauruhoe-t láthattuk. Közel vannak ugyan egymáshoz - úgy saccolom 8-10 kilométerre - de mégiscsak két külön vulkánról beszélünk.
Egyébként a Végzet-hegyétől sem idegen a sziporkázó tüzijáték: 1975 február 19-én 13 kilométer magasra köpött hamut, sőt Új Zéland legnagyobb lávakitörésével is Mt. Ngauruhoe büszkélkedhet, igaz ez még régebben, 1954 májusban történt.

Alul a most iszaplavinát köpő Mt. Ruapehu, fölötte a Végzet-hegye.

Csak a pontosság kedvéért.

3 megjegyzés:

  1. Szia!

    Hadd szóljak bele és jegyezzem meg, hogy a Ngauruhoe valójában nem is egy különálló vulkán, csak a Tongariro egy kürtője.

    Üdv,

    Nagy Smartass Tibor :-)

    VálaszTörlés
  2. Mindig tanul valami újat az ember.
    Akkor gondolom a Mt. Ruapehu sem vulkán, hanem csak a Tongariro egy kürtője?

    VálaszTörlés
  3. Ezt a Ngauruhoe dolgot Taupoban, a Vulcanology Activity Centerben (or sthg like that) olvastam, de ott Ruapehu onallo vulkankent volt aposztrofalva.
    Nem vagyok vulkanologus, csak kivancsi.

    Amugy jo a blogod, en is NZ-ban lakom es valami hasonlot akartam csinalni (megosztani azt amitol mas ez az orszag, mi tetszik, mi nem, stb.), de a lustasag erot vett rajtam es nem lett belole semmi.

    Udv,
    Tibor

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.