november 23, 2006

Mi lesz veled Hobbit?

Elszomorodtam kicsit, amikor ma megláttam a hírt: úgy tűnik mégsem Peter Jackson rendezi a Hobbitot (vagy inkább Babót kellene mondanom?).
Amennyire sikerült kisilabizálnom, Peter Jacksonnek és cégének a Wingnut Films-nek elszámolási vitája akadt a forgalmazó New Line Cinema/MGM párossal. A három film mintegy 3 milliárd USA dollár bevételt termelt eddig, s a jelek szerint az amerikaiak megpróbáltak ebből nagyobb részt megtartani, mint járt volna nekik.
A Hobbit film köztudatba dobása inkább egyfajta zsarolásnak tekinthető: ezzel utaltak finoman arra, ha Jackson eláll a pertől, hamarosan újabb sikerprodukció főszereplője lehet.
A számítás nem vált be: Új Zéland hatodik legbefolyásosabb embere megkötötte magát; amíg az előző három milliárd sorsa nem rendeződik megnyugtatóan, nem tárgyal új produkcióról.

"This is simple common sense - you cannot be in a relationship with a film studio, making a complex, expensive movie and dealing with all the pressures and responsibilities that come with the job, while an unresolved lawsuit exists."

magyarul:

"Józan paraszti ésszel belátható: nem üzletelsz egy filmstúdióval, készítesz drága, bonyolult filmet, miközben hatalmas felelősséggel jár ez a munka, amíg lezáratlan pereskedésben álltok."

Ezt persze meg tudom érteni. Ennek ellenére szomorúsággal tölt el az ügy: egyfelől szerettem Peter Jacksont - a Gyűrűk Ura filmmel csodálatos dolgot tett le az asztalra -, másfelől reménykedtem, hogy a Hobbit forgatása is itt Új Zélandon lesz, és közelről megnézhetem.
A hírek szerint Sam Raimit kérték fel rendezőnek (apámmal ellentétben nem vagyok filmesztéta, így nem merek munkássága kapcsán fejtegetésbe bonyolódni), és a forgatási helyszín még nincs meghatározva, de kétlem, hogy bármilyen filmstúdió be merné tenni a lábát ezügyben Új Zélandra, Peter Jackson megkerülésével. Nekünk ez nem egyszerűen mozi, de nemzeti ügy is egyben.

7 megjegyzés:

  1. Hát én sírok. Nem ismerem a rendezőt, de PJ tényleg nagyot alkotott, és ami a legfontosabb, hogy, családi légkört teremtett a forgatásokon, ami érződik is a filmben. Viszont így, hogy más "apa" lesz a családban, szerintem a filmen is érződni fog.
    Az, meg hogy nem Zélandon forgatják külön elszomorít. Nem tudom hol találnak még egy ennyire tökéletes helyet.
    Mivel óriási gyűrűk ura mániás vagyok, könyvet angolul, magyarul nem is tudom hányszor olvastam, filmet meg már tényleg megsaccolni sem tudom, ezért ha nem bánod én is kicsit foglalkoznék a témával a blogomon, a te információidat falhasználva.
    köszi

    u.i.: míg az 50 legbefolyásosabb ember topikban PJ a 6. volt, itt most 4.et említettél.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, már javítottam is. És persze, használj bármi infót, amihez csak kedved van.
    Íme egy pár forrás:

    http://www.theonering.net/index.shtml
    meg
    http://samuraifrog.blogspot.com/2006/11/peter-jackson-no-more-hobbit.html
    Nagyjából ennyi jut eszembe hirtelen.

    VálaszTörlés
  3. Neeeeeeeeee!
    PJ-t akarom!
    Meg a WETA-t!

    VálaszTörlés
  4. Apád filmesztéta? (is?)

    :-O

    VálaszTörlés
  5. Totasz: az volt újkorában. Esztétikát meg filozófiát tanított az ELTEn.
    A hülye kölykére ezekből nem sok ragadt.

    VálaszTörlés
  6. tudom, nem ide kéne, de ha már az elsőben megemlítettem egy apró hibát, akkor a másikat is ide. a magyar blogok a nagyvilágból menü alatt kicsit furcsán írtad az országom.

    üdv, és bocs az okoskodásért

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm Lev. Nem okoskodásnak veszem. Bármi hülyeséget látsz, szólj kérlek.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.